Reklamefilm

Selvom film har været en del af vores verden i mange år efterhånden, bliver der hele tiden opfundet nye muligheder for, hvad man kan bruge filmen til. For nu, hvor vi nærmest alle sammen har adgang til et kamera og videooptager af høj kvalitet, er det at filme ikke længere forbeholdt de få. Det er noget, vi alle kan gøre. Når du kigger rundt i gadebilledet, vil du sikkert opleve, at flere og flere bruger reklamefilm til at promovere deres produkter.

Her er restauranter ikke nogen undtagelse. For mange restauranter giver det nemlig rigtig god mening at fremvise restauranten med video frem for med billeder og tekst. Film tilføjer nemlig en ekstra dimension og kan skabe en oplevelse. Det kan eksempelvis være, at en kok fortæller om deres passion for maden, eller en tjener fortæller om, hvordan de gør spiseoplevelsen helt unik for gæsterne. Der er masser af muligheder for at promovere sin restaurant med video, som også kan komme dig til gode som privatperson. For film giver nemlig dig som kunde et fantastisk indblik i, hvad der venter dig, hvis du vælger den pågældende restaurant. Du kan også selv filme din mad – det kan du læse mere om længere nede.

Restauranter bruger film til promovering

Flere og flere restauranter benytter sig af film til at fremvise maden. Udover at fremvise maden er en film også en god måde at vise restauranternes omgivelserne frem på. Det kan eksempelvis være, hvordan og hvor maden bliver lavet. Derudover kan det også være at vise, hvordan selve restauranten ser ud, så kommende gæster kan få en fornemmelse af den stemning, der er på restauranten. Stemningen i en restaurant har naturligvis også stor betydning for spiseoplevelsen.

Også her har film sine fordele over billeder. Det er nemlig en helt anden måde at vise stemninger på end med for eksempel et billede. Filmens primære evne er, at den gør ting levende, og dermed gør den også stemningen på restauranten mere levende. Det øger folks forestillingsevne, så de næsten kan forestille sig, hvordan det vil være at spise på den pågældende restaurant. En video kan altså være et godt incitament for kunden til at vælge netop denne restaurant over naborestauranten og kan give en smagsprøve på, hvad der venter dem inden for restaurantens døre.

Film din egen mad

Du har måske tilberedt en farverig salat, en smuk pastaret, eller måske står der noget helt tredje på menuen. Lige meget hvad du laver, er der ikke nogen grund til, at du ikke skulle gøre lidt ekstra ud af din mad. Lidt pynt og ekstra finish får altid maden til at se mere indbydende ud. Når du nu har lavet din mad ekstra indbydende, hvorfor så ikke forevige det? Flere og flere deler opskrifter og madretter på sociale medier eller blogs. Men har du overvejet at gå i restauranternes fodspor og filme din mad. Ligegyldigt om du deler det på Instagram, en madblog, i en Facebook gruppe eller om det bare er til din egen private samling, kan du give maden ekstra liv med en film.