Ejer du et firma med mad længere sydpå, og vil du gerne have en måde at komme ind på det nordiske marked også? I så fald skal du læse med her. Her kan du læse mere om netto private label, og hvorfor det er en god ide at tage del i dette. Læs med her, hvis det har interesse. Du vil også kunne læse om andre ting, du skal overveje i forbindelse med at sælge mad i norden. 

Det kan netto private label gøre for dig

Netto er en velkendt supermarkedskæde, og det er derfor også helt ideelt at prøve at komme ind i disse supermarkeder. Hvis Netto ender med at sælge dine produkter, så vil du automatisk komme ind på det nordiske marked her i landet. Og på den måde vil du langsomt begynde at blive mere velkendt i befolkningen. 

Med private label ordningen fra netto kan du hurtigt blive mere velkendt blandt mennesker, der bor i norden. Og efterhånden vil de begynde at forvente dine produkter i supermarkederne. Måske de endda vil gøre det til deres faste rutine at købe dine mærker? Det er netop det du skal satse på og derfor skal du kigge nærmere på netto private label. 

Det er tvivlsomt at du selv vil få meget succes med at starte din helt eget kæde op, når folk i forvejen ikke kender til dine mærker. Det vil tage noget tid før befolkningen har tillid til dig. Det er derfor meget bedre at tage et kig på netto private label og se, om dette ikke er en bedre mulighed for dig. 

Andre ting der skal overvejes

Hvis du gerne vil i gang med at sælge i netto eller andre supermarkedsbutikker, så er det ikke nok kun at kigge på netto private label. Det er derudover vigtigt at tænke på din marketing. 

Det nordiske marked består af helt andre kunder, end dem du kan finde længere sydpå. Det er nogle andre kulturelle værdier de lægger vægt på og nogle andre ting de finder tiltrækkende, når det gælder deres madprodukter. Det er derfor også en helt anden marketing du skal lave. 

Det er for eksempel en god ide at arbejde sammen med et marketingshold om, hvordan selve indpakningen af dit produkt skal se ud, når det bliver solgt i netto og andre butikker. Det skal passe til det danske blik, så folk overhovedet lægger mærke til dit produkt.