Portrait of happy male carrying vegetables in crate at farm

Hvis du leder efter måder til hurtigt at forbrænde fedt på din krop, skal du få din krop ind i ketosestadiet. Hvis du ikke ved, hvad en keto-diæt eller hvad ketose er, så læs endelig med. Kort sagt, så er ketose mest optimal, hvis du foretager en måling af ketose.

 

De fleste af os har kroppe, der forbrænder sukker og kulhydrat som det første. Det er ikke en dårlig ting. Det meste af vores kost får vores krop til at forbrænde sukker som det første.

 

Dette er problemet med vores kost i dag. Mange af de fødevarer, vi spiser hver dag, omdannes til glukose, når de behandles i vores kroppe. Dette får vores krop til at se efter glukose som den primære energikilde i stedet for fedt.

 

Når vores krop bruger sukker som energi, forbrænder den sukkeret i stedet for fedtet på kroppen, som er det de fleste gerne vil slippe af med.

 

Når din krop kommer i ketose, begynder den at forbrænde fedt i stedet for at forbrænde kulhydrater. Det betyder, at din krop leder efter fedt som energi i stedet for at lede efter noget andet. Derefter vil du begynde at forbrænde fedt fra din krop, og du vil snart se vægttab.

 

At komme ind i ketose er ikke en let opgave. Der er en proces, som du er nødt til at gennemgå. Din krop er nødt til at foretage nogle vigtige ændringer. Du har sandsynligvis brugt kulhydrat som dit brændstof hele dit liv, så det er et stort skridt, når du lægger din krop i ketose.

 

Gode råd til at komme i ketose

Nedenfor er nogle tips til, hvordan du får din krop i ketose. Disse tips har bevist deres værdi og følger du dem, skal du blive en fedtforbrændingsmaskine på kort tid.

 

Øg mængden af fysisk aktivitet

Det skulle ske. Enhver diæt, du deltager i, vil selvfølgelig have dig til at øge mængden af den fysiske aktivitet.

 

Hvis din krop får ketose, er det muligt, at du oplever et stort vægttab. Men hvis du vil forbrænde dit fedt og holde det væk, skal du også føje fysisk aktivitet til din daglige rutine.

 

Fysisk aktivitet kan også hjælpe dig med at komme hurtigere i ketose. Da du allerede har reduceret dine kulhydrater, kan din krop ikke bruge dem som en energikilde. Så hvis du er fysisk aktiv, er din krop nødt til at kigge efter fedt, som den kan forbrænde.

 

Spis færre kulhydrater

En af de vigtigste ting, du skal gøre for at komme i ketose, er at reducere dit kulhydratindtag. Ikke bare en lille smule, men du skal reducere den mængde kulhydrater, du får markant.

 

Dette er uden tvivl det vigtigste tip, når det kommer til ketose. Kulhydrater opdeles i glukose, og det er præcis, hvad din krop normalt bruger som energi. Når du fjerner kulhydraterne, kan din krop kun forbrænde fedt og proteiner.

 

Vi ønsker ikke, at vores kroppe skal forbrænde protein, fordi det har direkte indflydelse på ens muskelmasse uanset hvor lidt eller meget, vi har.

 

Med minimale kulhydrater i dit system frigives fedtsyrerne i din krop. Din lever begynder at omdanne disse fedtsyrer til ketoner. Ketoner er, hvad din krop bruger som den primære energikilde.

 

I begyndelsen af ​​hele denne proces skal du holde dit kulhydratindtag til et minimum. Efter en periode kan du langsomt øge dit kulhydratindtag, indtil du finder et niveau, der passer dig.

 

Hvis du inkluderer kulhydrater i din diæt, sænker du dit blodsukker og insulinniveauer. Dette er godt for alle, der er i risiko for diabetes, eller som allerede har diabetes.

 

 

Spis mere sundt fedt

Ja, der er sundt fedt i verden, så overraskende som det måske lyder. Ikke alt fedt er dårligt for dig.

 

Hvis du spiser en masse sundt fedt, opnår du hurtigere ketose, fordi det hjælper dig med at øge antallet af ketoner i din krop.

 

Du skal øge det fedt, du spiser, for at kompensere for kalorieforskellen. Hvis du ikke gør det, taber du hurtigt, men du går igen op i vægt, så snart du starter en normal diæt igen.

 

Vælg fedtkilden med omhu, da alle typer fedt påvirker dig og dine ketonniveauer. Det gode fedt hjælper dig med at gøre dine ketoner mere tilgængelige som energi.

 

Kokosolie er din nye bedste ven

Føj kokosolie til din diæt. Kokosolie indeholder meget sundt fedt, der hjælper din krop med at komme til ketosestadiet.

 

Fedtet i kokosolie er MCT – triglycerider med mellemlang kæde. Det er vigtigt for din krop, fordi den absorberer olien hurtigt, og din krop bruger den som energi næsten øjeblikkeligt.