Du har måske sat dig nogle mål for dette år. Du spiser sundere, og du er også begyndt at cykle mere. Du kan mærke på din krop, at du har en meget gladere krop, og det er du kun glad for, og det ønsker du at fortsætte. Men hvordan kan du forbedre din sunde livsstil? Heldigvis, er der mange gode råd til, hvordan du får mere sundhed ind i det liv. Når du lever sundt, er din krop naturligvis mere sund, og den er mere klar på hverdagens udfordringer. Dit sind bliver også stærkere.

Restitution efter cykling

Restitution er et afgørende element i din cykling. Der findes både aktiv og passiv restitution. Det er godt at inddrage det i en form for rutine, så du kan gøre det efter dine træning. Det er selvfølgelig ikke sådan, at det er det allervigtigste område for at leve sundere, men det har alligevel en betydningsfuld faktor. Det er bestemt ikke noget, som du blot kan ignorere, hvis du ønsker at få mere ud af din træning og kost – tips til restitution efter cykling.

Madplan

Maden kan være det område, der er sværest. Træningen klarer du i form af cykling, og du er sikkert også meget glad for at cykle. En måde ud kan undgå, at du kommer til at spise fed mad, er ved at lave madplaner. En madplan kan sikre, at du ikke pludselig ender med at spise usund mad, fordi du ikke orkede at lave aftensmad. Du kan endda vælge at bruge søndag aften på at forberede din frokost til de næste 5 arbejdsdage, så du heller ikke behøver at bruge tid på det de andre dage.

Fællesskab

Du kan måske skrive dig ind i en cykelklub eller aftale nogle sunde vaner med dine venner. Det gør det nemmere, når i er sammen omkring det.