Hvis du er kommet ud for, at du har haft slået foden, knæet, benet eller andet, der har gjort, at du ikke er i stand til at dyrke motion lige nu, så kan du måske bekymre dig over, hvad du kan gøre for at holde din krop sund, nu hvor du ikke kan dyrke motion. Der er mange forskellige måder, men noget af det bedste, du kan gøre, er, at du er opmærksom på, hvad du spiser og drikker. Trap ned på det usunde i et stykke tid, nu hvor du ikke kan dyrke motion.

Spændinger og nerver i klemme

Når du efter en længere periode, hvor du har dyrket motion, pludselig stopper med det, så kan din krop godt have det lidt spøjst og skal lige vænne sig til det. Det betyder bl.a. at du godt kan komme ud for, at din krop spænder, eller at dine nerver sætter sig i klemme relativt nemt. Du kan ikke gøre så meget mod dette. Det er hovedsageligt en vanesag for din krop, men hvis du gerne vil have gjort noget ved det, fordi det gør ondt, så kan fysioterapi helt klart anbefales. Hvis du er så heldig at bo i Odense eller ikke langt derfra, kan du finde nogle gode fysioterapeuter her: Fysioterapeut Odense.

Mad er ikke nødvendigvis usundt, fordi det står på indpakningen

Mad vil som udgangspunkt aldrig være usundt. Men som så meget andet, vil dette også altid afhænge af mængderne. Hvis du spiser for meget banan, kan det være lige så slemt, som hvis du spiste en del slik. Dels grundet sukkeret, men især grundet mængden. ”Alt med måden” er en rigtig god huskeregel, og også en virkelig god måde for dig at sørge for, at du holder din krop i god form og passer på den, når du ikke dyrker motion.