De fleste mennesker ønsker at leve et langt og sundt liv, og dette indebærer, at der bliver fokuseret på både kosten og træningen i dagligdagen. Mange tror, at det blot er nok at skære ned på kalorierne og spise mindre, men der er i virkeligheden mange flere aspekter, som skal tages højdes for, hvis du ønsker et sundere liv. Kost er naturligvis en stor del af det, og her handler det ikke bare om at skære ned på mængden af mad men derimod overveje, hvad det egentlig er du spiser. Det er også meget vigtigt, at du indfører noget træning i hverdagen, så du får din puls op i løbet af dagen. Det betyder mindst lige så meget, som det gør at spise de rette fødevarer. Du kan blandt andet holde styr på, at du bevæger kroppen dagligt med hjælp fra et pulsur. Det er et aktivitetsur, som måler din puls, så du kan holde øje med dit aktivitetsniveau i løbet af dagen og sørge for, at du får den rette mængde motion. Det er en meget smart måde at sikre, at du får bevæget dig dagligt, så du kan holde kroppen sund og rask.

Sådan træner du pulstræning med et pulsur

Når du bruger et pulsur er det oplagt at træne noget pulstræning. Fordi du har mulighed for at se din puls undervejs, kan du med fordel træne i intervaller eller pulszoner, hvilket nogle mener, kan være en mere effektiv træning. Du bør undersøge, hvad din max-puls og hvilepuls er på, før du på begynder en træning, hvis du gerne vil have mest muligt ud af forløbet. Max-pulsen viser, hvor mange slag dit hjerte slår i løbet af et minut, mens hvilepulsen viser hvor mange slag dit hjerte tager på minimal basis i løbet af et minut.