Hvis du træner i fitnesscentret for at få større muskler, og blive stærkere, så er din kost mindst lige så vigtigt, som hvor ofte og tungt du træner. Der er imidlertid rigtig mange mennesker, der træner ofte og regelmæssigt, men ikke føler, at de opnår de ønskede resultater. Hvis dette er tilfældet for dig, er det sandsynligvis fordi du ikke indtager den rigtige kost. I en travl hverdag kan det også være en udfordring at få indtaget den rigtige mængde af de ting, som din krop har behov for i løbet af en dag, når du skal have overskud til arbejde, træning og social samvær med venner og familie. 

Kroppens byggesten

Du har garanteret læst og hørt om det her mange gange, men det er altafgørende, at du indtager den rigtige mængde af protein, hvis du gerne vil bygge muskler og blive større. Protein bliver i folkemunde kaldt for kroppens byggesten, og hvis din krop ikke får den optimale mængde af protein, så vil din krop have sværere ved at restituere, reparere og opbygge dine muskler, så de bliver større og stærkere. Derfor er det vigtigt, at du spiser fødevarer, hvor proteinindholdet er højt. Heldigvis findes der mange forskellige kilder til protein såsom mælkeprodukter, magert kød, æg, fisk, nødder, bønner, linser og kikærter. 

Proteinpulver som supplement

Det kan imidlertid være svært at få den optimale mængde af protein i løbet af dagen, selvom du tilrettelægger din kost. Derfor kan det være en god ide at indtage proteinpulver, så du med sikkerhed ved, at du får den mængde protein som din krop har behov for. Mange indtager proteinpulver lige inden eller efter et træningspas, da det bliver optaget hurtigt i kroppen.Der findes utrolig mange forskellige typer af proteinpulver med mange forskellige smage, så der er noget for enhver smag. Hvis du ikke indtager proteinpulver i forbindelse med din træning, så bør du overveje at ændre dette. Du kan finde de førende brands, samlet ét sted, hvis du følger linket, og sikre at din krop får den mængde protein som den har behov for.

Undgå disse fødevarer

Du kan spise dig stærkere, men du kan i den grad også spise dig svagere, hvis du spiser den forkerte kost. Det siger næsten sig selv, at du skal undgå at indtage fødevarer med store mængder sukker og transfedtsyrer, da det er usundt for din krop og modvirker dit ønske om at få større muskler. Begræns derfor dit indtag af junkfood såsom pizza, kebab, burger chips, sodavand og slik, som ikke bidrager med noget godt til din krop.